wtorek, 16 października 2012

Jak szybko i w miarę ładnie pomalować figurki 15mm

Ostatnio na forum sklepu battletable bolciu zapytał jakim sposobem poprawić malowanie przez niego figurek. Co prawda pytanie dotyczyło głównie washa jednak zmotywowało mnie to do napisania tego poradnika który chciałem napisać od dość dawna lecz nigdy nie mogłem się za niego zabrać. Poradnik ten jest skierowany również w stronę początkujących malarzy jako że przy bardzo prostych metodach pozwala uzyskać dość ciekawe wyniki.



A więc zaczynajmy. Do malowania potrzebne będą nam:
2 pędzle (1 do nakładania koloru bazowego kolejny do suchego pędzla)
Czarny podkład
3 farbki pierwsza do cieni kolejna jako kolor bazowy i następna do rozjaśnień (w moim przypadku 3 farbkę uzyskałem przez mieszanie) zależnie od koluru który chcemy uzyskać malujemy farby będą się różnić. Osobiście do malowania brytyjskiego munduru użyłem - VMC Chocolate brown, VMC English uniform, VMC Buff.
Zaczynamy od spodkładowania figurki na czarno a następnie pokrywamy mundur Chocolate brown - ten kolor będzie tworzył cienie naszej figurki.
Następnie bierzemy pędzel do suchego pędzla  nabieramy na niego English uniform , wycieramy nadmiar farby na kartce papieru i sucho pędzlujemy(?) figurkę tak aby chocolate brown został tylko z zagłębieniach ( najprawdopodobniej będziecie musieli powtórzyć suchy pędzel 2 razy tak jak ja aby uzyskać satysfakcjonujący efekt) w ten sposób otrzymujemy kolor bazowy.
Potem mieszamy buff z english unfiorm w stosunku 1:1 (lub w innych przypadkach używamy farby do rozjaśnień) i znowu używamy suchego pędzla z tym że tym razem jedynie muskamy najbardziej wystające elementy aby uzyskać rozjaśnienia.




(Niestety nie miałem zbyt dobrego światła do zdjęć więc kolory są trochę przekłamane)
W ten sposób w 2-3 minuty można dość rozsądnie i szybko pocieniować swoją figurkę i sprawić aby przy nie wielkim nakładzie pracy prezentowała się znacznie lepiej niż zwyczajnie zalana farbą.

1 komentarz: