wtorek, 31 lipca 2012

Celtowie - Warband część I ,oraz parę słów o DBA

Ostatnim czasy pod wpływem raportów bitewnych Stelkera oraz armii zwierzaka777 postanowiłem rozpocząć swoją przygodę ze starożytnością i systemem DBA. Zapytacie pewnie (lub nie) czym jest DBA.
De bellis antiquitatis (w skrócie DBA) jest to zbiór zasad pozwalających na rozegranie bitew od wczesnej starożytności po średniowiecze.
Jest to system z prostymi zasadami ( przynajmniej takie odniosłem wrażenie) w który powinno się grać dość przyjemnie i ciekawie (moje szczególne zaciekawienie budzi fakt że zamiast punktów na które się gra, każdy z graczy dysponuje 12 elementami przewidzianymi w listach armii). Dość dobre tłumaczenie zasad (które różni się jednak od tego które znajdziecie w podręczniku ze względu na dość duży poziom zagmatwania tego drugiego) można znaleźć tutaj. Osobiście wybrałem na początek mojej przygody armie Brytów ze względu na ciekawy klimat jaki oferują Celtowie. Ponadto w przyszłości będę mógł wykorzystać ją po dokupieniu paru elementów jako Galatów oraz Galów. Figurki których użyłem to Corvus Belli (w najbliższym czasie na blogu pojawi się ich recenzja). Bez zbędnego przedłużania prezentuje zatem 2 elementy 3WB do armii starożytnych brytów.











1 komentarz:

  1. Miło szłyszeć że moje raporty się podobają . DBA faktycznie jest bardzo fajnym prostym systemem choć nie pozbawionym wad. Figurki są bardzo fajne w tej skali ostre kontrasty wyglądają fajnie

    OdpowiedzUsuń