poniedziałek, 2 lipca 2012

Warto obejrzeć I

Korzystając z nadmiaru wolnego czasu który przyszedł wraz z wakacjami postanowiłem obejrzeć nieco filmów dokumentalnych o II wojnie światowej . Filmy tego typu oglądam z pasją od dzieciństwa i w większości je sobie tylko przypominam choć zdarzają się wyjątki. Pamiętam jak bardzo rozbudzały one moją dziecięca fantazje gdy byłem jeszcze małym dzieckiem i oglądałem je razem z dziadkiem. Ehh... to były czasy , ale nie o tym miał być ten wpis.
Wyszukałem dziś na you tubie filmy z
cyklu największe bitwy pancerne które jak dotąd czasami oglądałem na Discovery Chanel. Generalni filmy są ciekawie zrobione i mają naprawdę ładne animacje , kłopot z nimi polega na wątpliwej wartości edukacyjnej . Oglądając odcinek poświęcony bitwie o Francję w 1940 roku odnosiłem wrażenie że mowa jest o zupełnie innej kampanii . Francuzi okazali się bohaterscy , odważni zdolni do przeprowadzania wielu pancernych kontrataków zaś o rozdrobnieniu czołgów czy panice Francuzów na samo słowo panzer nie ma mowy. Mimo tego serie ogląda się bardzo dobrze i jeśli się weźmie poprawkę na poprawność historyczną można otrzymać całkiem ciekawy serial.
Podaje linki do filmów znalezionych prze zemnie na yt.


                                                                           Francja '40

  Wojna w korei '50















                                                               I wojna                              
                                                               światowa

















                                                               Alzacja i                                                                                                                
                                                               Lotaryngia



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz